تاريخ : جمعه ۱٤ اسفند ،۱۳٩٤

معرفی کتاب های موسیقی:

تئوری بنیادی موسیقی / پرویز منصوری

تئوری بنیادی موسیقی / پرویز منصوری

عنوان کتاب: تئوری بنیادی موسیقی

پدیدآور: پرویز منصوری

مشخصات نشر: کارنامه

چاپ چهل و هفتم: ۱۳۹۳

قطع:‌وزیری

جلد: شومیز

تعداد صفحات: ۳۲۴

کتاب حاضر ابزاری برای آموزش مبانی تئوری بنیادی موسیقی است. بنای نگارش این کتاب بر این پایه نهاده شده که همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. نویسنده کوشیده تا آنجا که میسر است خواننده را از مراجعه به استاد بی‌نیاز کند.

شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی (۲)

  شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی (۲)

اثر حاضر دومین مجلد از مجموعه‌ای نُه جلدی است که از این پس با فواصل زمانی منظم از جانب انتشارات آوند دانش به اصحاب هنر مقدس موسیقی ـ چه در حوزه‌ی پژوهش و چه در عرصه‌ی آهنگسازی و نوازندگی ـ پیشکش خواهد شد. برای ترجمه‌ی متون مندرج در مجلدات این مجموعه، جناب آقای میلاد عمرانلو، یکی از مستعدترین و افتخارآفرین‌ترین جوانان این مرز و بوم در حوزه‌ی موسیقی ملی، کلاسیک و تلفیقی، قبول زحمت فرمودند که مایه‌ی نهایت خوشوقتی و امتنان این انتشارات است. امید آن که ارباب هنر را این سعی ناچیز سودمند افتد و برای هنرجویان و موسیقی‌پژوهان نیز اثری درخور و شایسته‌ی تأمل و ارجاع بنماید.
میلاد عمرانلو متولد سال ۱۳۵۶ در اهواز، کارشناس ارشد آهنگسازی، مدرس دانشگاه، مؤسس و رهبر گروه آوازی تهران است. وی موسیقی را در محضر اساتیدی چون مصطفی کمال پور‌تراب، شریف لطفی، حسین دهلوی، علیرضا مشایخی، سیاوش بیضایی و وارطان ساهاکیان آموخت.
عمرانلو دوره‌های مسترکلاس رهبری ارکستر را نزد استاد لوریس چکناواریان و ایرج صهبایی و دوره‌های مسترکلاس رهبرى کر را در کشورهاى هلند، نروژ و آمریکا زیر نظر پروفسور آندره دو کوادرُس، پروفسور توماس کاپلین، میشائیل گلاسِنر، خوزه فان وِلدُوِن، میگوئل فلیپه و دیگران گذرانده با ارکستر سمفونیک تهران به عنوان نوازنده‌ی سازهای ضربی از سال ۱۳۷۹ و با ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی به عنوان نوازنده‌ی سازهاى ضربى از سال ۱۳۸۳ همکاری داشته است. وی گروه‌ آوازی تهران را در سال ۱۳۸۴ تأسیس کرد.

 

 

 

«آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران»

 

جلد اول کتاب«آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران» نوشته محسن فربدمنش از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
  «آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران»

کتاب «آشنایی همگان با نظریه ساختاری موسیقی ایران» یک کتاب سه جلدی است که در حال حاضر جلد اول آن آماده‌سازی و منتشر شده و تلاش کرده به پرسش‌های اساسی در دستگاه‌های موسیقی ایران پاسخ مناسبی دهد.

این کتاب پل ارتباطی میان ساختار امروزی و ساختار پیش از دستگاهی شدن گوشه‌های ردیف موسیقی ایرانی را برای مخاطب خود بیان می‌کند.

در بخشی از این کتاب درباره نظریه مجید کیانی آمده است: «ارتباط دستگاه‌ها و آوازها و همچنین گوشه‌ها و حتی جمله‌ها و واژه‌های آن در ردیف به قدری سنجیده و باساختار ریاضی است که نیازمند یک تحقیق پردامنه است که خوشبختانه به خوبی و با زیبایی‌های نموداری در این کتاب‌، بدان پرداخته شده است. هر چند کار پرزحمت و دشواری است اما نتیجه خوبی در پی دارد و علاوه بر اینکه جواب پرسش‌های مطرح شده را بدست می‌دهد به معما و رازهای دیگر نیز پرداخته می‌شود...»

در بخش دیگری از این کتاب درباره نظریه داریوش طلایی نیز چنین آمده است :«...این تحقیق نوعی کار آماری است بر ساختار گوشه‌های چند ردیف معتبر باقی مانده از قدما کاری است بنیادین برای همه پژوهشگرانی که مایل به تحقیقات عمیق‌تر درباره موسیقی دستگاهی ایران هستند...»

 

شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی ۱

 

  شکل‌گیری بنیادی و تکوین مبانی موسیقی ۱

اثر حاضر نخستین مجلد از مجموعه‌ای نُه جلدی است که از این پس با فواصل زمانی منظم از جانب انتشارات آوند دانش به اصحاب هنر مقدس موسیقی ـ چه در حوزه‌ی پژوهش و چه در عرصه‌ی آهنگسازی و نوازندگی ـ پیشکش خواهد شد. برای ترجمه‌ی متون مندرج در مجلدات این مجموعه، جناب آقای میلاد عمرانلو، یکی از مستعدترین و افتخارآفرین‌ترین جوانان این مرز و بوم در حوزه‌ی موسیقی ملی، کلاسیک و تلفیقی، قبول زحمت فرمودند که مایه‌ی نهایت خوشوقتی و امتنان این انتشارات است. امید آن که ارباب هنر را این سعی ناچیز سودمند افتد و برای هنرجویان و موسیقی‌پژوهان نیز اثری درخور و شایسته‌ی تأمل و ارجاع بنماید.
میلاد عمرانلو متولد سال ۱۳۵۶ در اهواز، کارشناس ارشد آهنگسازی، مدرس دانشگاه، مؤسس و رهبر گروه آوازی تهران است. وی موسیقی را در محضر اساتیدی چون مصطفی کمال پور‌تراب، شریف لطفی، حسین دهلوی، علیرضا مشایخی، سیاوش بیضایی و وارطان ساهاکیان آموخت.
عمرانلو دوره‌های مسترکلاس رهبری ارکستر را نزد استاد لوریس چکناواریان و ایرج صهبایی و دوره‌های مسترکلاس رهبرى کر را در کشورهاى هلند، نروژ و آمریکا زیر نظر پروفسور آندره دو کوادرُس، پروفسور توماس کاپلین، میشائیل گلاسِنر، خوزه فان وِلدُوِن، میگوئل فلیپه و دیگران گذرانده با ارکستر سمفونیک تهران به عنوان نوازنده‌ی سازهای ضربی از سال ۱۳۷۹ و با ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی به عنوان نوازنده‌ی سازهاى ضربى از سال ۱۳۸۳ همکاری داشته است. وی گروه‌ آوازی تهران را در سال ۱۳۸۴ تأسیس کرد.




ارسال توسط بلوخین گرجی

اسلایدر

دانلود فیلم